ميراث آريا(chtn) – البته درابتدا محمد حسين پورزرندي درباره تأمين اعتبارات متروي تهران گفت: در شهرداري هيچ واحدي، مشکل حقوقي ندارد و از بدو ورود شهردار فعلي تهران با تدابيري که وي درباره مشکلات اتوبوسراني، فضاي سبز، مترو و... انديشيد و برنامه‌ريزي‌هايي که بر آن اساس تنظيم شد همه مشکلات حقوقي سطوح شهرداري تهران حل شد.

وي افزود: در کمال صحت مي‌توانم بگويم کارکنان شهرداري هيچ مشکلي در حقوق و مزاياي خود ندارند و به عقيده بنده مشکل موجود در مترو مشکل واگن و قطارها است.

اين سخنان معاون مالي واداري شهرداري در حالي مطرح مي شود که طي روزهاي اخير زمزمه هائي مبني بر تعمدي بودن برخي کم کاري ها به دليل عدم دريافت حقوق ومزايا شنيده مي شود ووي با اين سخنان گامي به جلو برادشته تا شائبه هاي موجود را پيش طرح پرسش بر طرف کند.

از سوي ديگر پورزرندي در پاسخ به اين پرسش که در جلسه شوراي اسلامي شهر تهران اعتراض برخي کارکنان طي نامه‌اي نسبت به حقوق و مزايايشان مطرح شد، تصريح کرد: من تا اين لحظه در ارتباط با اينکه اعتراضي درباره حقوق و مزايا بوده باشد اطلاعي ندارم.

وي ادامه داد: اعتراض‌هايي که مطرح شده بعضاً در ارتباط با انتقال از پست سازماني‌شان از مترو به بهره‌بردار بوده است. اين کارکنان فکر مي‌کنند مترو امنيت بيشتري دارد و شايد از اين جهات باشد که اعتراض‌هايي مطرح شده است، شهرداري واقعاً در هيچ سازماني مشکلي در ارتباط با حقوق و مزايا نداشته است.

پورزرندي در همين رابطه تصريح کرد: شهرداري تهران طي 2 تا 3 سال گذشته تخصيص منابع براي مترو را در اولويت‌هاي نخست خود قرار داده و سال گذشته علي‌رغم اينکه دولت 200 ميليارد تومان در زمينه عمراني مترو پرداخت کرد ولي شهرداري هزينه‌اي بالغ بر 580 ميليارد تومان نقد و غير نقد در زمينه عمراني به مترو کمک کرد؛ضمن اين که شهرداري 100 درصد اعتبار جاري مصوب خود را پرداخت کرد تا در ادامه فعاليت‌هاي مترو مشکلي پيش نيايد.

معاون مالي و اداري شهرداري تهران اظهار داشت: امسال باز هم شهرداري تهران کمک‌هاي مهمي انجام داده به عنوان مثال سال قبل براي خريد واگن که يکي از مشکلات امروز ما است با امکانات خود چيزي حدود 500 ميليون يورو معادل 700 تا 800 ميليارد تومان گشايش ال‌سي کرد.

وي افزود: اولين سري آن ابتداي سال وارد شد که 50 ميليارد تومان بود و کل هزينه آن را يکجا پرداخت کرديم تا واگن‌ها ترخيص شوند.

پورزرندي ادامه داد: در مورد هزينه جاري متروي تهران نيز 48 ميليارد تومان سهم شهرداري بود که تا امروز بيش از اين هزينه پرداخت شده است ولي مشکلات در همان قطعات و LC است.

وي گفت: با اين LCهايي که باز شده است، مشکلي براي شهرداري ايجاد شده چرا که قانوني در بانک مرکزي وجود دارد که به عنوان مثال مجموعه شرکت‌هاي وابسته نيز اگر LC باز کنند جزء سهم آن سازمان محسوب مي‌شود.

معاون مالي و اداري شهرداري تهران گفت: به دليل اينکه براي باز کردن اين LCها براي مترو دچار مشکل هستيم، از بانک مرکزي مي‌خواهيم در اين زمينه به شهرداري کمک کند تا بتوانيم شهرداري و شهر را اداره کنيم.

اين در حالي است که دو روزپيش محمد رويانيان،مشاور رئيس جمهور از دستور موکد احمدي نژاد مبني بر حل سريع مشکلات مترو وهمچنين مشکلات بانکي مرتبط با آن خبر داده بود.
100

انتهای پیام/

کد خبر 1388081322